Workshop: campagnevoeren rond jouw issue in verkiezingstijd
Welke onderwerpen staan op de agenda tijdens de verkiezingen? En hoe sluit je daar op aan met jouw issues? Hoe wordt je een onderdeel van de oplossing voor grote maatschappelijke vraagstukken in de publieke, politieke en maatschappelijke arena? Hoe kom je laagdrempelig in beeld zonder een politieke speelbal te worden? En hoe zet je creativiteit in gedurende de komende maanden? Het zijn vragen die in deze workshop aan de orde komen. Politiek, verkiezingen en creatief agenderen komen bij elkaar.
Wat kun je verwachten:
- Inzicht hoe de verkiezingen verlopen: wat zijn de verschillende stadia?
- Inzicht in hoe je brede maatschappelijke onderwerpen in verkiezingstijd kunt verbinden aan jouw agenda
- Hoe zet je de creativiteit van de organisatie in? Hoe zet je jouw creativiteit in?
- Hoe verbind je een passende boodschap aan een passend beeld?
- Van boodschap naar campagnematig werken
Na deze workshop:
- Heb je een helder begrip van wat een effectieve lobbycampagne kan betekenen voor jouw organisatie
- Heb je een concrete campagne-aanzet om jouw onderwerp strategisch, doelgericht en met impact onder de aandacht te brengen.
- Heb je tools in handen om de juiste timing, taal, netwerken en publieke druk in te zetten.
Datum en locatie
Deze workshop vindt plaats op 8 juli van 10.00 tot 16.00 uur bij de Public Affairs Academie.
Voor wie?
Deze workshop is speciaal ontwikkeld voor:
- Public affairs professionals
- Belangenbehartigers
- Communicatieprofessionals
- Beleidsmedewerkers
Ook zeer geschikt voor professionals die zijdelings te maken hebben met public affairs en het spel beter willen snappen.
Extra mogelijkheden
Wil je de leergang volgen met alleen jouw team of organisatie? Een incompany-programma is mogelijk! Neem contact met ons via info@pa-academie.nl of bel ons op 070 324 27 65 op voor een maatwerkoplossing.
Trainers
Marielle van Oort is senior adviseur Public Affairs en directeur van de Public Affairs Academie. Dankzij haar jarenlange ervaring als senior adviseur op gebied van public affairs en communicatie weet zij als geen ander wat nodig is om je belang effectief te behartigen en welke vaardigheden hier bij horen. Daarnaast is Marielle als geweldige verteller perfect in staat haar kennis over te brengen. Ze is tevens initiatiefnemer van de Nacht van de Lobbyist, wordt regelmatig gevraagd als spreker en is een vaste gastdocent op de Universiteit Leiden.
André van Straten is schrijver, spreker, ondernemer, creativiteitscoach, trainer, adviseur, amateur cartoonist en gebrekkig gitarist. “Niet noodzakelijk in die volgorde.” André heeft een brede interesse wat goed van pas komt als je je creativiteit wilt ontwikkelen. Zonder input, geen output. Hij heeft ruim 30 jaar ervaring in de creatieve sector; bij internationale design- en reclamebureaus, grote retailers en zijn eigen ondernemingen. Hij is auteur van het boek De creatieve revolutie.
Aanmelden
De kosten voor deze masterclass bedragen €925,- per persoon (exclusief BTW). Je ontvangt dan ook het boek De creatieve revolutie.
Advocacy Academy
De Public Affairs Academie werkt samen met de Advocacy Academy, een online e-learning platform met 32 praktische modules over public affairs. Deze modules ondersteunen, verdiepen en bouwen voort op de kennis die tijdens de masterclasses en workshops van de Public Affairs Academie wordt opgedaan.Als deelnemer van de Public Affairs Academie ontvang je korting op toegang tot de uitgebreide e-learningomgeving. Zie voor meer informatie: Advocacy Academy