Kennisbank

Overleven in crisistijd: De tien gouden regels voor crisiscommunicatie

Technologie als bedreiging of als kans. Na het lezen van het boek van oud-journalist en crisiscommunicatie-adviseur Charles Huijskens ben je daar niet meer zeker van. Techniek maar ook menselijk handelen kunnen het startschot zijn van een vette crisis. De kans op een ernstige crisis in jouw leven, of de dreiging daarvan, groeit volgens de auteur hierdoor met de dag. ‘Overleven in crisistijd’ toont aan de hand van anekdotes, praktische tips, ervaringen en ideeën de tien gouden regels voor crisiscommunicatie. Deels inkoppers, deels spelregels en deels praktijkproven interventies.

De in het boek beschreven hang naar het verleden zoals een Nieuwspoort met beschonken journalisten en politici, doen geen recht aan de complexiteit van crises waar bedrijven, overheden en instellingen mee te maken hebben. Ook het advies vooral externe woordvoerders in te zetten, een crisistraining in te kopen en analyses goed te laten uitvoeren, geeft de indicatie van een acquisitie-gedreven boek.

Compact geschreven op een lekkere toon, lees je snel door dit naslagwerk heen en heb je de basiselementen in beeld als het gaat om crisiscommunicatie.