EVENT AGENDA

Online masterclass public affairs voor communicatieprofessionals

Communicatie en public affairs zijn nauw met elkaar verbonden. Is public affairs een vorm van strategische communicatie, of is dat te simpel? In beide disciplines gaat het om het formuleren van de juiste boodschap, gericht op een speciale arena met eigen spelregels. Er is dus duidelijk een verwantschap tussen hoe je je boodschap vormgeeft en het spelen van het politieke spel. Maar hoe zien die raakvlakken er precies uit?

In deze Online Masterclass speciaal voor communicatieprofessionals bieden we je inzicht in public affairs vanuit communicatieperspectief. Wat is public affairs en wat zijn de basisingrediënten? Wie is je publiek en wanneer kom je in actie? Hoe bouw je een succesvolle strategie rond lobbytrajecten? Welke communicatie-instrumenten zet je in? Deze en vele andere vragen zullen in deze Online Masterclass aan bod komen.

Deze masterclass is speciaal bedoeld voor communicatieprofessionals die zich willen verdiepen in public affairs en politiek, omdat zij vanuit hun werk de raakvlakken zien en ervaren. Met de kennis opgedaan in deze masterclass kunnen ze nog beter werken aan een sterkere positionering van de organisatie.

Opzet
Deze Online Masterclass wordt gegeven via Zoom en bestaat uit drie sessies van ieder 1,5 uur.

1. Introductie public affairs: verschillen en raakvlakken met het strategisch communicatieplan
In de eerste sessie nemen we je mee in de wereld van public affairs en kijken we naar de verschillen, maar ook de raakvlakken met een strategisch communicatieplan. Hoe kunnen de twee invalshoeken elkaar versterken? Waar liggen de kansen en waar de risico’s? We gaan in op dit soort vragen, geven je ook inzicht in het Haagse lobbyproces.

2. Rollen binnen public affairs: hoe bouw je aan een communicatiestrategie die in lijn is met PA?
In deel twee geven we je een overzicht van de verscheidende rollen binnen public affairs. Hoe positioneer je je organisatie? Is dit afhankelijk van het publiek of je politieke opponenten? Waar maakt communicatie het verschil? In deze sessie geven we je de tools in handen om te komen tot een krachtige strategie.

3. Communicatie-instrumenten in public affairs
Uiteindelijk draait zowel public affairs als communicatie om het creëren van impact. In de derde sessie behandelen we alle communicatiemiddelen en -instrumenten die in public affairs worden gebruikt om het beleid te beïnvloeden. We gaan het hebben over onder andere framing, het persoonlijke verhaal en het inzetten van verschillende media. Hierbij komt ook timing aan bod: wanneer zet je welk instrument in?

Data en tijden
De online masterclass vindt plaats op de volgende data en tijdstippen:

  • Dinsdag 23 februari 15:00 – 16.30 uur
  • Donderdag 4 maart 10.00 – 11.30 uur
  • Woensdag 10 maart 13.00 – 14.30 uur

Aanmelden en meer informatie
De kosten voor deze Online Masterclass bedragen €125,- (exclusief BTW). Je kunt je aanmelden via het formulier hieronder. Voor meer informatie kun je vanzelfsprekend contact met ons opnemen via info@pa-academie.nl of 070 324 27 65.

    Ga je akkoord met de algemene voorwaarden en heb je kennisgenomen van de privacyverklaring. *

    Wil je de nieuwsbrief ontvangen?