Wat maakt echt impact? Als een belang persoonlijk wordt, gaat over echte mensen. Je wilt voorkomen dat het verhaal zielig is, maar je probeert wel puur op het sentiment in te spelen. Jouw eigen verhaal als patiënt, als betrokkene, als gedreven individu om duidelijk te maken wat nodig is aan beleid voor een brede doelgroep. Het persoonlijke verhaal als lobbyinstrument: storytelling met impact! Denk aan: Howick en Lili, de lobby van Hugo Borst over ouderenzorg en Annemarie Heite uit het Groningse Bedum over de impact van aardbevingen op haar persoonlijk leven.

Alisa zal vanuit eigen ervaring vertellen hoe zij namens Defence for Children haar persoonlijke verhaal gebruikte in de lobby

Opzet
Storytelling is een krachtig middel om belangen bij het grote publiek én bij de politiek kenbaar te maken. Persoonlijke verhalen en verhalen van je organisatie kunnen je lobby versterken, maar het kan ook averechts werken! Hoe gebruik je verhalen op zo’n manier dat ze je boodschap versterken? Wat zijn de do’s and don’ts van storytelling als lobbyinstrument?

In deze workshop ontdek je hoe je storytelling in je eigen lobby kunt inzetten. Gastspreker Alisa vertelt bovendien vanuit eigen ervaring hoe zij haar eigen verhaal centraal zette in haar activiteiten voor Defence for Children

Datum en locatie
De workshop vindt plaats op dinsdag 19 maart tussen 15.00 en 17.00 uur (inloop 14.45 uur) bij de Public Affairs Academie in Den Haag

Aanmelden en informatie
De kosten voor de workshop bedragen €50,- per persoon (exclusief BTW). Bij meerdere aanmeldingen vanuit je organisatie ontvang je vanaf de tweede aanmelding 20% korting. Je kunt je aanmelden via het aanmeldformulier hieronder. Voor meer informatie kun je vanzelfsprekend contact met ons opnemen via 070-3242765 of ons een e-mail sturen.

Comments are closed.