Communicatie en public affairs zijn erg nauw met elkaar verbonden. Is public affairs een vorm van strategische communicatie? Het gaat om het formuleren van de juiste boodschap gericht op een speciale arena met eigen spelregels. Er is dus duidelijk een verwantschap tussen hoe je je boodschap vormgeeft en het spelen van het politieke spel. Dat blijkt alleen al uit het feit dat veel lobbyisten vaak huizen op de communicatieafdeling van organisaties.

comprofsMaar hoe zien die raakvlakken er precies uit? Hoe kunnen je public affairs- en communicatiestrategie elkaar versterken? Waar liggen de kansen en waar de risico’s? Welke communicatie- en PA-instrumenten zet je in, en op welke momenten? Wat zijn de do’s en don’ts? Wat is het belang van reputatiemanagement in de lobby? Wat is de rol van interne communicatie? En welke rol spelen social media? De PA-academie organiseert speciaal voor communicatieprofessionals de masterclass Public Affairs voor Communicatieprofessionals om deze en nog veel meer vragen te beantwoorden.

Opzet
We geven je inzicht in het Haagse lobbyproces en de link tussen lobbyen en communicatie. Zit je in het communicatievak en ben je geïnteresseerd in politiek? Overweeg je de stap te zetten richting public affairs? Of wil je gaan lobbyen op lokaal of nationaal niveau? Dan is deze masterclass echt iets voor jou. Met een groep van maximaal vijftien personen gaan we aan de slag met de grondbeginselen van public affairs en lobby. Er is daarbij aandacht voor zowel de theorie als de praktijk.

Data en locatie
De masterclass zal plaatsvinden bij de PA-academie aan de Benoordenhoutseweg 88, 2596 BD in Den Haag.

We beginnen om 10.00 uur (inloop 9.45 uur) en eindigen rond 17.00 uur.

Je kunt je inschrijven op de volgende data:
Woensdag 27 februari 2019 (10.00-17.00 uur)
Woensdag 17 april 2019 (10.00-17.00 uur)

De algemene voorwaarden van de PA-academie lees je hier.

Comments are closed.