Prinsjesdag! Op de derde dinsdag van september presenteert het kabinet de Miljoenennota en de Rijksbegroting voor het jaar 2022. In deze workshop helpen we je op weg met het lezen van beide stukken.
Er is een duidelijk verwantschap tussen hoe je je boodschap vormgeeft en het spelen van het politieke spel. Maar hoe zien die raakvlakken er precies uit en hoe kun je als communicatieprofessional profiteren van PA-instrumenten?
Wat moet je weten van de omgeving waarin jij je lobby voert? Wat zijn de issues? Wie zijn de stakeholders? Met andere woorden: hoe kan je de omgeving waarin je belangenbehartiging opzet benutten en hoe kun je drempels zien aankomen?
10 november aanstaande vindt de tweede editie van de Nacht van de Lobbyist plaats in Amare en de Nieuwe Kerk Den Haag.
Voor iedere professional die te maken heeft met public affairs, advocacy of communicatie is stakeholdermanagement een belangrijk aspect van zijn of haar werk. Hoe kun je jouw belang nog strategischer positioneren?
Raakt jouw werk de belangenbehartiging en beleidsbeïnvloeding van jouw organisatie en wil je dit nog strategischer aanpakken? Met de Masterclass Public Affairs en Lobby geven wij je de tools in handen om je belangenbehartiging nog beter te organiseren.
Als PA-professional is het ook nuttig te weten wat je op psychologisch vlak kunt doen om je kans van slagen te vergroten. Hoe kun je authenticiteit benutten? Hoe kun je jouw karakter en persoonlijkheid inzetten? Op deze vragen en andere gaan we in tijdens dit unieke drieluik!
Wie in de boeken duikt, zal bij alle definities van public affairs het woord ‘invloed’ tegenkomen. Maar wat betekent dit begrip nu echt? Tijdens deze training gaan we in op de vraag hoe invloed in public affairs er precies uitziet.
Gefeliciteerd! Je hebt je belangrijke lobbydoelstelling met succes op de politieke agenda gezet. De motie of het amendement is aangenomen of er is een toezegging van de minister en daarmee lijkt jouw punt verankerd in het overheidsbeleid. Maar hoe gaat het daarna verder?
Hoe kun je structureel vorm en invulling aan geven aan stakeholdersmanagement om jouw belang nog strategischer te kunnen positioneren? Deze vraag staat centraal tijdens deze interactieve online workshop, waarin je met een ervaren trainer en je medecursisten aan de slag gaat.
Wat maakt een tekst lekker leesbaar? En hoe overtuig je met een tekst? Deze workshop is voor iedereen die creatief zakelijk wil leren schrijven. Wij leren jou de creatieve kneepjes van het vak, zodat jouw tekst raakt, to the point is en overtuigt.
Persoonlijk, to the point, actueel – een column kan het verschil maken. In de politieke discussie, in het maatschappelijk debat, richting je achterban. Maar hoe krijg je zoveel punten in een korte tekst?