Workshop Parlementaire procedures voor belangenbehartigers
Ons parlement kent veel verschillende overlegvormen en procedures. Om effectief invloed uit te oefenen op de besluitvorming is het handig te weten wie wanneer en waarover vergadert, en welke procedures worden gevolgd. Als belangenbehartiger kan het lastig zijn hier wegwijs in te raken. Met deze workshop hopen we hier verandering in te brengen!
Klik hier om je aan te melden!
Opzet
Procedurevergaderingen, algemene overleggen, wetgevingsoverleggen… hoe zat het ook alweer? Soms zie je door de bomen het bos even niet meer. Daarom bieden we deze workshop aan over alle procedures, vergaderingen en gewoontes in de Eerste en Tweede Kamer, speciaal voor belangenbehartigers. Van moties en amendementen tot stemmingen en besluitenlijsten; alles komt aan bod in deze zeer praktische bijeenkomst.
Spreker tijdens de workshop is Peter van Oort. Als oud-griffier in de Eerste en Tweede Kamer heeft hij het parlement jarenlang van dichtbij meegemaakt en weet hij als geen ander hoe de procedures in de beide Kamers precies verlopen. Je leert de verschillende overleggen en hun urgentie van elkaar te onderscheiden, terwijl we je ook laten zien waar de kansen liggen voor beïnvloeding. Maar vooral jouw vragen staan centraal.
Datum en locatie
De workshop vindt plaats op dinsdag 26 september 2023 bij de Public Affairs Academie, Benoordenhoutseweg 88 in Den Haag. We beginnen om 15:00 uur en eindigen rond 17:00 uur.
Aanmelden
De kosten voor deze workshop bedragen €225,- per persoon (exclusief BTW). Je kunt je aanmelden via het onderstaande formulier.
Vragen
Het is ook mogelijk om via het formulier aan te geven dat je meer informatie wil. Dan word je benaderd door een medewerker van de Public Affairs Academie. Voor overige vragen kun je ons bereiken per mail info@pa-academie.nl of bel ons op 070 324 27 65.