EVENT AGENDA

Verkiezingslobby 3: Lobbyen in campagnetijd | Den Haag

De Tweede Kamerverkiezingen komen steeds dichterbij. Op 17 maart 2021 gaat Nederland naar de stembus om een nieuwe Tweede Kamer te kiezen. Verkiezingstijd staat vaak garant voor een turbulente periode met veel onverwachte wendingen. In campagnes zetten partijen zaken op de agenda, houden zij beleid kritisch tegen het licht en voelen zij de drang zich te profileren. Wat zijn de mogelijkheden om te scoren? Waar liggen de risico’s? Moet je tijdens campagnes investeren in je lobby of is het beter om stil te blijven zitten?

Opzet
Myrthe Hilkens, onder andere adviseur, journaliste en oud-Kamerlid, neemt ons mee naar de wereld van lobbyen in verkiezingstijd. Myrthe zette zich de afgelopen jaren in voor verschillende campagnes, gericht op bijvoorbeeld het Kinderpardon en bewustwording omtrent racisme en discriminatie. Ook was zij nauw betrokken bij Scherp op Ouderenzorg, de campagne van Hugo Borst en Carin Gaemers voor betere verpleeghuiszorg waarvoor zij in 2016 de Machiavelliprijs ontvingen.

Kortom: Myrthe heeft de nodige ervaring met campagnes – ook in verkiezingstijd. Redenen genoeg om haar uit te nodigen voor een gesprek! Hoe voltrekken succesvolle lobby’s zoals Scherp op Ouderenzorg zich achter de schermen? Hoe zet je een thema op de kaart in een chaotische verkiezingsperiode? Hoe kies je het juiste moment van actie en stilzitten? En hoe zorg je ervoor dat je niet slechts een paar, maar (bijna) alle partijen achter je krijgt? Op deze en nog veel meer vragen zal Myrthe antwoord geven tijdens de workshop ‘Lobbyen in campagnetijd’.

Datum, locatie en meer informatie
De workshop ‘Lobbyen in campagnetijd’ maakt onderdeel uit van de reeks ‘Verkiezingslobby 2021’, maar je kunt je ook voor alleen deze workshop aanmelden. Je vindt hier meer informatie over de workshopreeks, de kosten van deelname en aanmeldmogelijkheden.