EVENT AGENDA

Hoe overtuig je met je belang? | maart 2022

Wat moet het zijn? Een krachtige kernboodschap, een goed verhaal? Of gaat het om om de juiste vragen te stellen? In deze tweedaagse masterclass gaan we in op deze drie elementen.

1. De kernboodschap

We gaan in op de kernelementen van een goede lobbyboodschap. Wat zijn die kernelementen? Hoe speel je in op je doelgroep? En wat maakt dat een goede kernboodschap blijft hangen? Je gaat aan de slag om ook je eigen kernboodschap te (her)formuleren voor specifieke doelgroepen.

2. Het goede verhaal

Soms kan een persoonlijk verhaal beter overtuigen. Vanuit ervaringsdeskundigheid. Vanuit passie en kennis. Vanuit een persoonlijke overtuiging. Maar een goed verhaal vertellen dat ook kan overtuigen is niet vanzelfsprekend. We gaan in dit gedeelte in op storytelling in belangenbehartiging en we geven aansprekende voorbeelden aangeleverd door gastsprekers.

3. De juiste vragen

Moet je altijd wel met je eigen verhaal of boodschap starten? Of wil je juist vragen stellen die aan het denken zetten en die leiden tot een gedeelde oplossing? Daarmee wordt het ook een gedeelde verantwoordelijkheid. Maar hoe stel je dan de juiste vragen? Hoe stel je socratische vragen? In het socratisch gesprek willen we functioneel twijfelen. Dat betekent niet in het wilde weg twijfelen, maar twijfelen rondom een relevante kwestie om tot nieuwe en betere inzichten te komen. Het gesprek begint daarom niet zomaar met een vraag, maar met een gerichte vraag die een relevante kwestie inkadert. We oefenen met elkaar wat dit betekent in de praktijk.

4. Het goede gesprek

Tot slot gaan we in op gesprekstechnieken. Want je bent nooit alleen in een gesprek. Hoe krijg je controle in een gesprek? Hoe kun je het gesprek sturen? Hoe ga je om met een onwillige of een nog niet geïnteresseerde gesprekspartner? We gaan hier uitgebreid op in en we oefenen dit ook met elkaar.

Na deze training:

  • Kun je een goede kernboodschap formuleren
  • Kun je je boodschap aanpassen op je beoogde doelgroep
  • Kun je storytelling effectief inzetten
  • Weet je welke vragen kunnen leiden tot de antwoorden die je samen zoekt
  • Kun je met vragen je belang goed neerzetten
  • Ben je in staat effectief een gesprek te voeren waarbij doelstellingen bereikt worden
  • Heb je controle in het gesprek

Datum en locatie
Deze masterclass vindt plaats op 25 maart en 1 april 2022, op onze locatie aan de Benoordenhoutseweg 88 in Den Haag. We starten de beide dagen om 9.30 uur, en we ronden af rond 17.00 uur.

Aanmelden en meer informatie
De kosten voor deelname aan deze masterclass bedragen €950,- exclusief BTW. Je kunt meer informatie opvragen via het onderstaande formulier. Je kunt je ook direct aanmelden.
Vragen? Neem gerust contact met ons op!

    Ik ben Metis-gebruiker
    Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen.

    Door op 'Versturen' te klikken ga je akkoord met onze algemene voorwaarden en privacyverklaring.